Browse By

Dress code w pracy

home-984399_640
 
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – ta stara maksyma dalej obowiązuje. Dobre wrażenie na początku ułatwia nawiązać pozytywne relacje z nowo poznanymi współpracownikami.
 
Warto o tym pamiętać przed rozpoczęciem pracy, nawet gdy pracodawca nie narzuca reguł i zasad co do stroju.

Brak uregulowania dotycząca ubioru w miejscu pracy nie jest równoznaczne z możliwością noszenia dowolnego stroju. Być może, nikt nie skomentuje koszulki na ramiączkach zbyt dużo odsłaniającą, ale nie oznacza to, że nie zostały przekroczone granice dobrego smaku.

Pierwsza złota zasada – należy ubierać się tak, aby nikogo nie wprawić w zakłopotanie. Zasada ta w równym stopniu dotyczy kobiet i mężczyzn.

Wybierając strój, należy pamiętać o kilku zasadach:

– skarpetki, sandałki i spodnie przed kolana przywołuje na myśl bajkę „Chłopiec z plakatu”
– za krótka spódniczka i zbyt duży dekolt – rozkojarzony kontrahent może zapomnieć, w jakim celu był umówiony, i nie dojdzie do podpisania kontraktu,
– w odkrytych butach nie zawsze wygląda się schludnie.

Na pewno dobrym rozwiązaniem będą dżinsy, bawełniane koszule, swetry, sportowe buty. Jeżeli do dżinsów wybierzemy marynarkę, to można już mówić o eleganckim stroju.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × 1 =