Browse By

8 rzeczy, których musisz unikać w nowej pracy.

 
Dostałeś nową pracę? Gratulację! To zawsze budująca wiadomość. Niestety zwykle po pierwszej dozie euforii przychodzi chwila refleksji i stres przed pierwszym dniem w nowym miejscu. Od tego, jak wypadniesz w pierwszych dniach i jak odnajdziesz się, w nowym towarzystwie zawodowym wiele zależy.
 
Oto kilka błędów, których warto unikać, rozpoczynając nowy etap zawodowy:
 
1) Jesteś niewyspany.
 
Nerwowość i nadmierne podekscytowanie są normalnymi emocjami, towarzyszącymi nam w pierwszych dniach nowej pracy. Niektórym wystarczą dwa dni, aby się zaadoptowali i wyzbyli podenerwowania, ale są i tacy, którym potrzeba kilku tygodni, by się odnaleźli w nowych warunkach i wśród nowych ludzi.
Problem zaczyna się, gdy z powodu nerwów nie możesz w nocy spać i przychodzisz do pracy niewyspany, a tym samym rozdrażniony i mniej gotowy na naukę nowych rzeczy.
 
Postaraj się przed zaśnięciem zrelaksować: spędzić czas z przyjaciółmi, pójść do kina lub na spacer, przeczytać książkę lub posłuchać ulubionej muzyki. Nie myśl o pracy i nie twórz w głowie pesymistycznych scenariuszy, połóż się wcześniej do łóżka i dobrze zregeneruj siły.
Bardzo ważne jest to, abyś w pierwszych dniach nowej pracy był wypoczęty i pozytywnie nastawiony do nowych obowiązków i nowych współpracowników.
 
2) Spóźniasz się.
 
Każdemu może się zdarzyć, że z powodu korków na drodze spóźni się do pracy. Jeśli jednak przydarzy się to tobie, w pierwszych dniach nowej pracy, to niestety nie zrobi to dobrego wrażenia na przełożonych i współpracownikach. Przede wszystkim nadwyręży to mocno ich zaufanie do twojej osoby. Jeśli pozwolisz sobie na spóźnianie się na samym początku nowej pracy, długo będziesz musiał naprawiać niekorzystne wrażenie.
Pamiętaj, lepiej być pół godziny wcześniej i czekać niż się spóźnić.
 
3) Niestosowny ubiór.
 
Niektóre firmy mają bardzo swobodny stosunek do ubioru swoich pracowników, inne mają bardzo sprecyzowane wymagania i wręcz karzą swoich pracowników, którzy nie stosują się do wytycznych, dotyczących służbowego ubioru. Jeśli nie jesteś pewien jak się ubierać, to najlepiej zapytaj wprost przełożonych lub współpracowników. A przede wszystkim obserwuj, jak oni się ubierają, i postaraj się dostosować. Oczywiście twój ubiór niezależnie od stylu, powinien być schludny i czysty. Zadbaj również o odpowiedni makijaż (jeśli jesteś kobietą) i fryzurę.
 
4) Jesteś zbyt otwarty.
 
Każdy z nas, wchodząc w nowe środowisko, szuka sojuszników i choć jednej przyjaznej duszy. Nie oznacza to jednak, że masz odkryć od razu wszystkie najdrobniejsze szczegóły ze swojego życia. Ludzie na początku zwykle chcą wiedzieć pewne informację na twój temat i nie pragną być obarczeni w pierwszych minutach znajomości wszystkimi twoimi osobistymi problemami i szczegółami z prywatnego życia.
 
5) Narzekasz.
 
O Polakach mówi się, że uwielbiają narzekać. Jednak postaraj się w pierwszych dniach pracy powstrzymać od tego narodowego nawyku. Jeśli pierwsze dni w nowej pracy zaczniesz z wiecznie skrzywioną miną, trudniej będzie ci zyskać sympatię innych i polubić swoje nowe obowiązki i miejsce pracy.
 
6) Nie nawiązujesz kontaktu ze współpracownikami.
 
Każdy z nas ma inny charakter i obowiązki poza pracą. Pamiętaj jednak, że ludzie z pracy chcą cię poznać i że jest to normalna potrzeba wśród współpracowników. Dlatego postaraj się być bardziej otwarty w stosunku do kolegów i jeśli zaproszą cię po pracy na spotkanie, to jeśli naprawdę nie musisz, nie odmawiaj. Jeśli pokażesz swoim kolegom, że są dla ciebie ważni i lubisz z nimi przebywać także po pracy, zaowocuje to też lepszymi służbowymi relacjami.
 
7) Trzymasz się starych nawyków.
 
Każde miejsce pracy ma swoje sposoby i reguły. Będąc nowym pracownikiem, nie forsuj na siłę swojego zdania i swojego sposobu wykonywania zadań służbowych. Na początku niestety musisz się podporządkować i dostosować do innych. Nie oznacza to, że nie masz wspomnieć o swoich pomysłach na usprawnienie wykonywania pewnych obowiązków lub pochwalić się swoimi umiejętnościami, rób to jednak z wyczuciem, abyś nie zirytował i nie uraził kolegów.
 
8) Zapominasz o magicznym słowie „Dziękuję”.
 
Często zaaferowani nowymi obowiązkami i nowym środowiskiem zapominamy o podstawowych zasadach uprzejmości. Jakkolwiek byłbyś zestresowany i onieśmielony, nie zapominaj o uśmiechu i o tym, aby podziękować ludziom, którzy ci pomogli.
Zyskasz tym sposobem sympatię i będziesz mógł liczyć na wsparcie w trudnych chwilach.
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Serwis praca.jobglob.pl używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close