Browse By

12 kroków do sukcesu w życiu zawodowym.

 
Nie istnieje jeden, uniwersalny i sprawdzony dla wszystkich sposób na odniesienie sukcesu w życiu zawodowym. Istnieje jednak kilka kroków, które pomogą ci spełnić marzenie o satysfakcjonującej karierze.
 
Oto i one:
 
1) Asertywność.
 
Musisz być świadomy swojej wartości i nie pozwolić, aby inni tobą dyrygowali i spychali cię na dalszy plan. Bądź swoim własnym PR-owcem.
 
2) Blef.
 
Każdy ma jakieś luki w wiedzy i doświadczeniu. Sztuka polega na tym, aby umieć te niedostatki dobrze ukryć. Zachowuj się profesjonalnie i nie odkrywaj od razu swoich słabych stron. Sztuka improwizacji to cenna umiejętność, zwłaszcza w pracy.
 
3) Cel.
 
Cel, niech będzie motywujący i realny. Drogę do osiągnięcia celu podziel na mniejsze etapy, które po kolei będziesz pokonywać. Niech każdy przebyty etap motywuje cię do dalszej pracy.
 
4) Zadanie domowe.
 
Zadania domowe nie kończą się wraz z opuszczeniem murów szkolnych. Prawdziwy profesjonalista zawsze odrabia zadanie domowe tj. gruntownie przygotowuje się do każdego spotkania i każdej rozmowy z przełożonymi.
 
5) Inteligencja emocjonalna.
 
W pracy musisz być dyplomatą, wiedzieć jak rozwiązać trudną sytuację bez kłótni i zjednać sobie ludzi. Zyskuj sojuszników, a nie wrogów.
 
6) Poczucie humoru.
 
Inteligentne żarty mogą w doskonały sposób rozładować napiętą sytuację w pracy. Jest to bardzo ważne dla atmosfery i  współpracy. Jednak należy pamiętać, że nieumiejętne i niesmaczne żarty mogą zrazić do ciebie kolegów i szefa.
 
7) Intuicja.
 
Słuchaj swojej intuicji. Intuicja często podpowiada dobre rozwiązania i chroni przed przykrymi sytuacjami.
 
8) Zdrowa konkurencja.
 
Nie bój się konkurencji, ona jest po to, aby cię motywować do pracy, a nie żeby cię frustrować i niszczyć twoje poczucie wartości.
 
9) Ubiór.
 
Nie ma co się łudzić, ubiór odgrywa ważną rolę w tym, jak postrzegają nas inni. Według badań masz 10 sekund, aby zrobić wrażenie na pracodawcy, a twój wygląd odgrywa w tym krótkim czasie szczególnie ważną rolę. Zadbaj o wygodny, ale odpowiadający kulturze pracy strój.
 
10) Praca zespołowa.
 
Praca w zespole jest dziś równie ważna, co praca na samodzielnych stanowiskach. Wspólne podejmowanie decyzji z kolegami i gotowość, aby pójść na kompromis to bardzo ważne umiejętności, które pomogą ci odnieść sukces w każdej pracy, gdzie zatrudniony jest zespół ludzi.
 
11) Doskonalenie zawodowe.
 
Najlepsi w swoim zawodzie dobrze wiedzą, że uczenie się to nieustający proces. Bez uczenia się nowych umiejętności nie masz szans na podwyżkę i awans.
 
12) Zadowolenie.
 
Lubisz swoją pracę? To bardzo ważne pytanie, na które warto sobie szczerze odpowiedzieć. Tylko zadowolony pracownik będzie produktywny i będzie przynosił pracodawcy korzyści.
 

Serwis praca.jobglob.pl używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close